Koleje Wolności

a4 października 2018 roku uczniowie naszej szkoły z klas 6a oraz 6c mieli wielką przyjemność uczestniczyć w edukacyjnym projekcie z okazji 100 – lecia odzyskania niepodległości pt. „Koleje Wolności”. Uczniowie mieli niespotykaną okazję na podróż pociągiem retro w pełni stylizowanym na ten, którym podróżowali powstańcy walczący o niepodległość dla Wielkopolski. Dodatkowo o klimat i poszerzenie wiedzy zadbali rekonstruktorzy ubrani w żołnierskie stroje rodem z armii pruskiej. Także kobiety, których ubiór oddawał elegancję tamtych trudnych czasów, opowiedziały jak w tamtym okresie mogła przysłużyć się płeć piękna do wygrania powstania. Opowiadali oni o tym jak przebiegało powstanie, całe jego przygotowanie, jakie były konsekwencje działań powstańczych. Była to „żywa lekcja” historii, która zapewne podziałała na wyobraźnię większości uczestników. Dodatkowo uczniowie dostali także plakaty oraz kotyliony powstańcze, które powinny im przypominać o bohaterstwie przodków walczących o ich wolność.

a  a  a

a  a  a

a  a

Adam Bartkowiak


 

W LATARNI – ESCAPE ROOM

aCzy omawianie lektury obowiązującej musi być ciągle takie samo? Nie, można spróbować trochę inaczej, może też ciekawiej… Klasa VII c miała okazję uczestniczyć w lekcji języka polskiego dotyczącej książki Henryka Sienkiewicza pt. „Latarnik” w formie gry escape room. Zadaniem uczniów było wydostanie się z zamkniętej sali. Stawało się to możliwe jedynie po odnalezieniu kilkudziesięciu wskazówek, rozwiązaniu kilku zagadek związanych z nowelą i „znalezieniu klucza”. Jak przyznali siódmoklasiści, emocje gwarantowane, zabawa ciekawa i inna niż zwykle, niecodzienna aktywizacja. Warto to powtórzyć! Spójrzcie na kilka zdjęć.

a  a  A  a  

Magdalena Woźniakowska


 

Kodeks zachowania klasy 4c

aNa kolejnej godzinie wychowawczej klasa 4c wraz z wychowawcą poruszyła temat zasad … wspólnie zastanowiliśmy się nad rolą zasad i reguł w naszym życiu oraz wskazaliśmy korzyści płynące z ich ustanawiania i przestrzegania. Następnie omówiliśmy 16 zasad według których postaramy się postępować na co dzień w szkole i nie tylko. Każdy uczeń na znak akceptacji, zamiast podpisu, wykonał pracę plastyczną w kształcie dłoni – wszystkie dłonie wraz z zasadami zostały naklejone na arkusz bristolu tworząc w ten sposób „Kodeks zachowania klasy 4c”, który od dzisiaj wisi w sali nr 10 i przypomina nam o wspólnych ustaleniach.

 

Barbara Carvalho


 

Noc naukowców 2018

 

aDnia 28.09. 2018 r odbyła się Ogólnopolska Noc Naukowców. Nauczyciele naszej szkoły p. Natalia Kolan i p. Ksawery Kempa zostali zaproszeni do współpracy przy organizacji imprezy na Wydziale Matematyki i Informatyki UAM w Poznaniu. P. Natalia i p. Ksawery promowali nasza szkołę przeprowadzając 3 warsztaty z programowania bez komputera pt. "Zaprogramuj mnie!". Wszyscy chętni, który zapisali się za warsztaty mieli okazję poczuć się jak robot, który chodzi po planszy wg zadanych przez grupę instrukcji.  Zajęcia przyniosły dużo emocji i radości biorącym udział dzieciom,a prowadzący zachwycali się coraz to młodszymi dziećmi, które wybierały niebanalne rozwiązania- konkurencja rośnie!  

 

a  a  a  

a  

 

Natalia Kolan


 

Próbny alarm przeciwpożarowy

aW piątek 28 września w naszej szkole rozległ się potrójny dzwonek, który zasygnalizował alarm przeciwpożarowy. Był to na szczęście tylko próbny alarm, który miał na celu sprawdzenie jak sprawnie uczniowie, nauczyciele, pracownicy administracji i obsługi poradzą sobie z ewakuacją. Droga ewakuacyjna widnieje na korytarzach i wszyscy powinni stosować się do przepisów. Podczas szybkiej ewakuacji musimy także pamiętać o kontrolowaniu pojawiającej się paniki. Na szczęście uczniowie zachowali się spokojnie i nie było żadnych problemów z dotarciem do miejsca ewakuacji. Miejmy nadzieję, że nigdy nie będziemy musieli przeprowadzać prawdziwej ewakuacji. Jednak praktyka czyni mistrza i próbny alarm pozwala na przygotowanie wszystkich do stresujących sytuacji.

a

Mikołaj Rogala


 

Dodatkowe informacje