Istny cyrk! – część 2 plus drobne porady dla chętnych

aW listopadzie na stronie szkoły pojawił się artykuł o realizowanej innowacji w klasie 3a. W ramach przypomnienia: projekt zawiera elementy pedagogiki cyrku, pedagogiki zabawy oraz Treningu Umiejętności Społecznych. Główne cele podałam w 1 części sprawozdania z realizacji, do której można wrócić.

 

Teraz przedstawię dalsze działania, zawarte w założeniach innowacji. W prezentacji multimedialnej nacisk tym razem kładę na ruch i budowanie zaufania (prawidłowe relacje rówieśnicze), które w dużej mierze na etapie edukacji wczesnoszkolnej odpowiadają za ogólny rozwój dzieci. Równowaga, balans, pokonywanie przeszkód, zadania wymagające koordynacji oka z ruchem ( np.: żonglowanie) oraz działania, wspierające naprzemienność lewej i prawej strony, wpływają na usprawnianie pracy obu półkul mózgowych. To z kolei jest znaczące dla zdobywania umiejętności szkolnych przez dzieci, wykorzystywanych w ławkach podczas pracy z ćwiczeniami i podręcznikami.

 

Dlatego warto w domu stosować podobne ćwiczenia, z wykorzystaniem torów przeszkód, drabinek, hamaków, poduszek, koców, piłek itp.

 

Pamiętajmy o tym, aby dzieci jak najwięcej czasu spędzały na świeżym powietrzu lub na ćwiczeniach ruchowych w domu. W równowadze z aktywnością, wprowadzajmy zadania hamujące, wyciszające, z naciskiem na czynności manualne angażujące dłonie: rysowanie, malowanie, przeplatanie, gry planszowe, logiczne, a nawet pozwólmy się dzieciom się nudzić. Nuda to regeneracja i odpoczynek dla mózgu, wzrost empatii, organizacja zdobytych doświadczeń,

 

wzrost koncentracji. Ograniczmy czas spędzony przed monitorami telewizorów, komputerów i telefonów.

 

Niestety umysł dziecka nie jest gotowy na prawidłowe odbieranie w/w bodźców, co może prowadzić do przestymulowania.

 

Wróćmy z dziećmi do naszych czasów… wymagające zadanie, ale ile może przynieść frajdy i radości!

 

Zapraszam do wglądu >>obejrzyj<<

a  a

Weronika Janus


 

Dodatkowe informacje